Dag 16: Unawatuna-Colombo

15 september 2017 - Colombo, Sri Lanka

De een na laatste dag alweer, time flies when you are having. We begonnen de dag met een plons vanwege het lekkere weer. Na een Frans lunchtentje gingen we op weg naar de hoofdstad Colombo.

Dit deden we per trein, deze treinrit stond na het gedeelte Kandy-Ella als beste aangeschreven. Tot op heden hebben we 3e klasse gereisd, vandaag maar eens kijken wat de 2e klasse is (moeten zeggen, zoek de verschillen is nog vrij lastig).  We gingen dan ook urenlang rakelings langs het water en het was heerlijk om alleen al naar buiten te staren. Na bijna 3 uurtjes treinen kwamen we dan aan op Colombo Fort. Onderweg zagen we vele sloppenwijken en toch lijken ze wel heel gelukkig en vrolijk met hun leven. Ook kwam je af en toe nog steeds schade van de tsunami tegen (denk aan aangespoelde/kapotte boten en verwoeste huizen)

Colombo; fans van wie is de mol herkennen dit vast ook want daar was de 1e opdracht van het jaargang in Sri Lanka. Na een wandeling door de wijk Pettah hadden we hotel Metro City gevonden. Deze was net een week open dus ze doen er alles aan om ons positief te stemmen.

Het etentje hadden we goed gepland, er was een Thai Food festival en onbeperkt heerlijk eten opscheppen (bedankt R&MC). Na een cocktailtje was het tijd on terug te gaan naar ons hotelletje. Morgen overdag hebben we nog de tijd om Colombo goed te verkennen om 3 uur 's nachts vliegen we namelijk pas terug.

1. NZ:
    15 september 2017
    Veel plezier morgen en goede reis terug! x
  2. Berko:
    15 september 2017
    Goeie reis morgen! En nog even genieten
  3. Marieke:
    15 september 2017
    Hi, de gangaramaya tempel was wel leuk en in het centrum. Aan het water met een parkje. Fijne reis terug
  4. Alie:
    16 september 2017
    Nog heel fijne dag vandaag en goede vlucht terug!