Dag 17: Colombo- onderweg naar huis

16 september 2017 - කටුනායක, Sri Lanka

Dag 17: Colombo-onderweg naar huis

Hoi allemaal, de laatste update alweer! De vakantie zit erop, we stappen straks het vliegtuig in naar Dubai om rond half drie op zondag te landen in Brussels.

Dan het dagje in de stad Colombo. Eerst gingen we de wijk Pettah verkennen, met een wirwar van straatjes, winkeltjes, fruitmarkten en ook moskees en padoges tussen de huizen in. Na deze drukte gingen we naar Fort.

In Fort vinkten we de vuurtoren, de kloktoren en ook de 20 meter hoge pagode daar, die voor de vissers gemaakt waren zodat ze op zee hun gebedje konden doen. Hier was ook een thee tentje gevonden, de T-lodge. Géraldine kon niet afblijven van alle thee dus we hebben nog meer voorraad voor thuis. Ook is daar lekker gesnoept met een pizza en crêpe.

Na een tuk tukje gingen we een ander deel van de stad ontdekken. Viharamahadevi park met vlak daarbij een winkelcentrum(Odel), een soort Witte Huis, een nationaal museum, een kunstgalerij en een nieuw theater dat pas in 2011 geopend was. We zetten deze wandeling nog even door en zagen nog een cricketwedstrijd en een leuk meertje waar je omheen kon lopen.

Hierna waren we het lopen zo zat dat we geparkeerd zijn, wat gedronken hadden en verder nog hebben avond gegeten. Na discussie met tuk tuk rijders en de bus kwamen we toch aan bij het vliegveld.

Au bientot en we waren elke dag erg blij met jullie reacties!!

1. J en R:
    16 september 2017
    Welkom thuis!
  2. Ruud (zier):
    17 september 2017
    Weer een moie dag gehad lees ik. Welkom thuis xxxx