Dag 35-2 augustus: Mexico City

2 augustus 2015 - Mexico City, Mexico

Vandaag gingen we weer op ontdekkingstocht in Mexico City. Er was om elf uur een free guide door centro historico, dus daar sloten we ons bij aan. We begonnen bij een van de grootste pleinen van de wereld, het Zocalo. Hier is de Catedral Metropolitana, Palacio Nacional, de Templo Mayor en de Plaza de la Constitucion gevestigd. Daarna liepen we langs het Palacio Postal, wat theaters (vroeger een sextent waar de presidenten van Mexico hun nummertje kwamen halen) en de Palacio de Bellas Artes. In het laatste paleis zijn normaal opera's en was er nu een tentoonstelling van Da Vinci en Michelangelo. Een ander hoogtepunt was het Monumento a la Revolucion, waar de onafhankelijkheid gevierd werd. Na nog wat gelopen te hebben  was de tour voorbij en gingen we naar een vlooienmarkt, aangeschreven door onze grote vriend (&ober) van gisteren. Hier hebben we nog wat souvenirs gescoord voordat we naar HET museum van Mexico gingen: Museo Nacional de Antropologia. Deze bestond uit 12 zalen die de historie van Mexico beschrijven tot hoe de inheemse bevolking nu leeft. Hier waren ook Olmec hoofden, een bekende zonnesteen van het Zocalo, tombes en andere opgravingen. Na anderhalf uur waren we het wel zat en gingen we nog een hapje eten met Paolo om afscheid te nemen. Toen was het spullen pakken voor Las Vegas.

Tot morgen!!

Wist je dat:
- Zocalo basis betekent in het Nederlands, wat weer slaat op dat Zocalo het centrale punt van de Azteken waren en als basis diende voor het koninkrijk
- Het Zocalo 220 meter breed is en 240 meter lang
- Vroeger het Zocalo een eiland was
- de Mexicaanse vlag uit rood, wit en groen bestaat en die kleuren staan voor het bloed van de oorlog, het katholisme en de vrijheid.
- de adelaar en de slang op de vlag gebaseerd zijn op een Maya legende dat de adelaar midden op het Zocalo aan kwam vliegen met een slang in zijn mond om de vrijheid te laten zien
- Géraldine dacht dat ze haar zonnebril kwijtgeraakt was
- Deze gewoon in de tas zat
- Het Olmec hoofd meer dan 20 ton weegt
- Er ook nog twee Ieren in het groepje zaten bij de rondleiding

Quote van de dag: de toeter in Mexico City wordt vaak gebruikt

1. Ruud en mc:
    3 augustus 2015
    Past alles nog in de backpack? Pok het zakmes?