Dag 4: Sigiriya-Polonnaruwa

3 september 2017 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Vandaag stond vroeg het wekkertje. Er moest namelijk geklommen worden. Na een heerlijk ontbijtje met pannenkoeken en veel kokos waren we ready. Leuk om te weten is dat toeristen 50x zoveel entree betalen dan locals. Een local je kaartje laten halen heeft geen zin, die krijgen namelijk een ander ticket. Tijdens de klim kwamen we langs de spiegelmuur, waarin allemaal opschriften vanaf de 7e eeuw op stonden, de Maagden van Sigiriya, mooie muurschilderingen van de 5e eeuw en het leeuwenplatform, waar grote leeuwenpoten waren als overblijfselen van de vesting. Ondertussen waren er ook allemaal aapjes, die vooral plastic zakjes heel interessant vinden. Gelukkig waren de aapjes ook goed in poseren. De klim was ook heel leuk voor Jasper, vooral de 19e eeuwse metalen wenteltrappen en de smalle metalen trap naar de top was een mooie uitdaging. Terwijl Jasper zijn best deed rustig te blijven en zijn handen veilig aan een reling vast waren, was Geraldine lekker aan het zingen en high fives aan het geven aan iedereen die maar wilden terwijl de camera en go pro nog gedragen en af en toe gebruikt werden. Uiteindelijk werd deze heldentocht wel beloond met een prachtig uitzicht en verschillende overblijfselen. Er is zelfs een watertank van 21 bij 27 meter om het regenwater via goten in de rotsen te bevloeien. Hierna was het tijd voor de afdaling en het bekijken van het museum, de watertuin, fonteinen en een grot in de vorm van een cobra. Onderweg kwamen we nog vele aapjes tegen en zelfs een krokodil. Nadat we bij onze guesthouse spulletjes gepakt hadden gingen we per lokale bus naar polonnaruwa. Ook hier konden we staand de lokale mensen goed bekijken. Na een rit van twee uur met een overstap kwamen we aan bij Tishan Holiday Resort. Hier namen we lekker een duik en lazen we wat in de hangmat. Ons avondeten werd verzorgd door de nummer 1 van tripadvisor en op 700 meter van ons hotel. Dit was heerlijk en was live bereid. We werden door de restaurant eigenaar nog netjes onder begeleiding thuisgebracht (dit ook vanwege de waakhonden). Toen zat de dag erop en wordt het morgen tijd voor ruïnes, tempels en Boeddha beelden.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud (zier):
    3 september 2017
    Superrrr. Kunnen jullie naam van reis nog aanpassen.
  2. Ruud en MC:
    wat bijzonder zo' klim
  3. Berko:
    3 september 2017
    Leuk hoor! Ziet er bekend uit
  4. Alie:
    3 september 2017
    Prachtig daar, lekker genieten van al het moois!
  5. Ruud en mc:
    4 september 2017