Dag 12: Ella

11 september 2017 - Ella, Sri Lanka

Omdat Ella zo goed bevalt, blijven we een dagje langer dan we eerder dachten. We hebben wel van hotel geswitched en door de tekening (zie foto's) kwamen we weer goed terecht. Het was ook tijd voor het huren van een scooter om little adam's peak, nine arches bridge, thee vrouwtjes en rawana falls te zien.

We begonnen met de Rawana falls. Deze is 19m groot en is de meest spectaculaire waterval in Sri Lanka (volgens de boekjes dan). Bij de waterval waren er ook weer vele aapjes. Na een blik geworpen te hebben gingen we bij Mount View met een omelet op tafel nog eens genieten van Ella Gap.

De checklist moest wel afgevinkt worden, dus de theevrouwtjes waren aan de beurt. Na enig zoeken hadden we ze gevonden. Geraldine dook zelfs de thee struiken in voor de perfecte foto.

Toen waren we aanbeland bij het hoogtepunt van de reis, de Nine Arch Bridge. Ondanks het in geen boekje vermeld staat heeft Geraldine elke dag het erover gehad. Na een kronkelpad kwamen we dan eindelijk aan en bleek dat we er met de treinrit van een paar dagen geleden al over waren gegaan. Thomas en Desiree hebben zelfs een foto hiervan.

Toen was er nog maar 1 ding over om af te vinken, The Little Adams Peak. Het weer was aan het omslaan en het mist kwam al een beetje opzetten. Halverwege de rit maakten we een pitstop voor een kokosnoot drankje toen de regen met bakken uit de hemel kwam. Dien en Jazz (zo heten we hier) lieten zich niet kennen en met een poncho en geleende paraplu kwamen ze boven, waar het uitzicht nihil was en zelfs de Ella Rock niet goed zichtbaar was. Dat mocht de pret niet drukken en de dag werd afgesloten bij een klein restaurantje, Makey Hut.

Tot morgen, waarschijnlijk dan vanuit Unawatuna (in de buurt van Galle)