Dag 14: Unawatuna (Galle)

13 september 2017 - Unawatuna Beach, Sri Lanka

Een van ons laatst cultureel dagje Sri Lanka stond op de planning, de Nederlandse vestingstad Galle. Het oude fort van Galle staat op de UNESCO lijst dus dat beloofde wat. De liefhebbers van 'wie is de mol' zullen het vast nog wel voor zich kunnen zien.

Het beloofde een warm dagje te worden (lees: later in de middag regen) en we begonnen na een busje naar Galle aan de wandeling. De oude en nieuwe stadspoort, kerken, vuurtoren, Nederlands ziekenhuis en de leijnbaan zijn we afgelopen. Leuk om de beelden van Wie is de Mol in het echt te zien. We begrijpen toch niet waarom die opdrachten niet lukten want de afstand is maximaal een kilometer van elkaar. Verder is het een mooi stadje waar vooral de tijd heeft stilgestaan bij de kerken.

In de middag hebben we lekker wat adresjes van de Lonely Planet gecheckt. Een ijsje (kokos en butter toffee) was heerlijk, ook een taartje en rotti met fruit was prima te doen. In het restaurantje zagen we ook foto's van de tsunami, dat was wel indrukwekkend hoeveel schade dat aangericht had.

Helaas was er wel een kleine change of plans. Weather Pro bleek toch wel gelijk te hebben met de voorspelde 18mm regen. Zwembroek en hammamdoek konden helaas in de tas blijven.

Géraldine had uiteraard gedacht aan de poncho van MC maar Jasper trotseerde de regen als een man (fijn ook dat hij zijn werk ook in NL houdt...). Hopelijk kunnen we morgen wel van het strand geniet en wie weet wel golfsurfen.

Aangezien de regen aanhield was het ook tijd geworden om terug naar het hotel te gaan voor een opfrisbeurt en avondeten. Dien won de spelletjes dit keer en we zeggen tot morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl