Dag 10-8 juli: Monte Alban

8 juli 2015 - Oaxaca, Mexico

Geen wekkertje vandaag dus lekker om een uur of half 10 ontbeten. Na nog een uurtje chillen gingen we om half twaalf met een bus naar Monte Alban. Dat is een plaatsje op 1900 meter hoogte en vanuit daar heb je een mooi uitzicht over de stad. Maaaaaaaar Monte Alban is vooral bekend van de oude gebouwen dat stamt uit de tijd van de Spanjaarden en Azteken. Er waren muurschilderingen, verschillende tunnels, grote piramides en tombes. Alle tombes waren met elkaar verbonden door ondergrondse tunnels. Om drie uur gingen we terug om een aantal uur bij te komen. In de avond wilden we bij een lokaal buffet gaan eten waar we verschillende gerechten konden proeven maar helaas was deze dicht. Net als vijf andere restaurants. Toen hebben we maar een hamburger met sol geprobeerd. Dat smaakte goed! Toen was het tijd voor de bus naar Puerto Escondido. We vertrekken om elf uur vanuit Oaxacacacaca.

Tot morgen!

Wist je dat:
- Jasper elke dag struikelt over een stoep, losse steen of iets dergelijks
- Geraldine gisteravond zelfs met Qwiks verloor
- Monte Alban een groot terrein is waar in de hoogtijdagen 25.000 mensen wonen
- Monte Alban sinds 1987 een UNESCO werelderfgoed is
- zelfs chips hier pikant en scherp smaakt
- suiker de remedie is tegen pepers
- blijkbaar woensdag hier de dag is dat restaurants dicht zijn

Quote van de dag: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd