Dag 8-6 juli: Mexico city-Oaxaca

6 juli 2015 - Oaxaca, Mexico

Om kwart voor vijf ging de wekker al om op weg te gaan naar Oaxaca. Na een taxi en twee ritjes met de metro (wat in totaal 85 pesos kostte, ongeveer vijf euro) kwamen we iets na zes uur aan op het TAPO busstation. Naast drie andere backpackers zat de bus vol met Mexicanen. Het was een erg mooi ritje door de woestijnen en voldoende cactussen gezien.Na een aantal uurtjes slaap namen we de tijd om even van een Chileense specialiteit van de onderburen van Paolo te genieten, dit smaakte erg goed. Om half twee kwamen we aan in Oaxaca, vooral bekend om de textiel, indiaanse vrouwtjes, de pleintjes en unieke kookkunsten. Na het inchecken bij hostel Azul Cielo gingen we de sfeer proeven op het plein Zocalo. Ook hebben we wat lokale markten bezocht en een echte cowboyhoed gekocht tegen de zon. Dit kunnen we de komende dagen erg goed gebruiken en we zijn nu helemaal een toerist met onze hoeden, rugzak, plattegrond en camera. Nu een lekkere lunch in een lokaal tentje hebben we onder andere de Mercado Benito Juarez, Palacio de Gobierno, Cathedral en Inglesia de Santo Domingo bezocht. In de avond lekker gegeten en beetje wezen chillen in ons hostel. We hebben vandaag weer een aantal nieuwe dingen mogen proeven: cactus, Oaxacaanse kaas (lijkt beetje op mozarella) en Mexicaanse frisdrank. Morgen weer vroeg op richting Monte Alban.

Wist je dat:
- Volgens de Mexicaanse wetgeving moet minstens 51% van de drank tequilla afkomstig zijn van de Agave Tequilla Weber
- De blaadjes van een cactus eetbaar zijn wanneer je de stekels verwijdert, Mexicanen eten dit als groente of gewoon op hun taco
- Mais wordt als een belangrijke groente gezien, naast Zuid-Afrikanen eten Mexicanen dit dagelijks
- Jasper niet weet hoe een moneybelt werkt...
- De hoeden in totaal 2 euro kosten
- Jasper nog steeds heel goed tegen groene pepers kan: NOT!
- Geraldine een heel goed richtingsgevoel heeft

quote van de dag: travel when you are young and able

1. Ruud en MC:
    7 juli 2015
    Merci pour toutes ces nouvelles/ infos.
    C' est vraiment formidable.
    Bisous
  2. Winfred:
    7 juli 2015
    Ik mis de spreuk van de dag!
  3. Berko:
    19 juli 2015
    Quote vanuit sri lanka: zonder geld kom je nergens