Dag 9-7 juli: Oaxaca-Hierve el Agua

7 juli 2015 - Oaxaca, Mexico

Om half negen ging de wekker om naar Monte Alban te gaan. Gisteren hadden we een stel ontmoet uit Australië, Jeff en Kate, die gingen vandaag naar Hierve el Agua. Dat is een plek met natuurlijke waterbronnen wat uit de grond komt ergens boven in de bergen. Dus wij gingen met ze mee. Na twee uur rijden met lokale bussen/taxi's over zandweggetjes kwamen we aan bij twee meertjes waar je in kon zwemmen en je een geweldig uitzicht had over de omgeving. Super groen en er was verder helemaal in the middle of nowhere. Het water komt uit de grond en de ondergrond is een combinatie van zout, mineralen en calcium. Het gebied bestaat uit twee rotsen die tussen de 50 en 90 meter hoog zijn.

We hebben daar ook geluncht om daarna achterin een legerwagen te zitten om naar Mitla te gaan. Je moet je voorstellen: oude auto + geen normale weg = interesting. Daarnaast helpt het goed om te sunburnen, dik een uur 15 km per uur rijden lekker in het zonnetje. Helaas kreeg Jasper een minder leuk
berichtje te horen, een stelletje inbrekers vonden het noodzakelijk om heel het huis leeg te halen, van koelkast, laptop tot droger. In het Hostel maar een en ander geregeld. Morgen weer een nieuwe dag, Monte Alban staat op de planning. Dat is een oud stadje met veel paleizen, ruïnes en piramides. De dag hebben we afgesloten met een bezoekje aan een Italiaan en een spelletje!

Tot morgen!!

Wist je dat:
- Hierve el Agua staat voor "het water kookt"
- het water desondanks niet zo warm is
- Jasper wint met het spel Kolonisten (thanks to L&T)
- Géraldine een nieuwe taktiek gaat gebruiken om te winnen
- Jasper wel verliest met Qwiks
- Maar ook dit gauw gaat veranderen
- Corona 15 pesos kost = minder dan een €1,-

Quote van de dag: in Mexico is het normaal dat de taxi pas gaat rijden met minimaal 6 personen