Dag 7-5 juli: San Miguel-Guanajuato-Mexico city

5 juli 2015 - Mexico-stad, Mexico

Vandaag vroeg het wekkertje om een dagtrip naar Guanajuato te maken. We gingen na een ontbijtje om 9 uur de auto in om na anderhalf uur aan te komen in Guanajuato. Het is een stadje met veel pleintjes, mooie gekleurde gebouwen en veel hoogteverschil. Ze hebben ook een "kiss allay" gebaseerd op het liefdesdrama van Luis en Carmen. Om een uur of twee gingen we terug naar Mexico City. Vier uurtjes rijden dus lekker boekjes lezen en naar Mexicaanse muziek luisteren. Onderweg nu even gestopt om kilo's vlees mee te nemen naar huis, ook wel Barbacao Santiago. In de avond hadden we nog een bezoekje van de onderburen van Paolo, een Chileens- Amerikaans lesbisch koppel. Was erg gezellig! Morgen vroeg de bus richting Oaxaca, duur van zo'n 7uur. Aan het eind van onze rondreis in Mexico meeten we weer met Paolo en zijn familie.

Wist je dat:
- Jasper groene pepers heel lekker vindt
- Mexico hun eigen Romeo en Juliet hebben
- Mexicanen heel gastvrij zijn (mi casa es su casa)
- elke stad veel hoogteverschil heeft en alle huizen op bergen gebouwd zijn
- Guanajuato een ondergrondse autoweg heeft
- Guanajuato ook UNESCO werelderfgoed is!
- Geraldine voor het eerst "beroofd" is van een fles frisdrank
- Hoe voorkom je files in Mexico-city? Kies voor de tolwegen, hier rijden alleen de rich people

Quote van de dag: Come y bebe que la vida es breve!! (Eat and drink because life is short)

1. Ruud en MC:
    6 juli 2015
    Que de couleurs...magnifique.
  2. Berko:
    19 juli 2015
    Quote uit sri lanka: eet uit een straattent en het leven duurt vanzelf kort