Dag 5: Polonnaruwa

4 september 2017 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Druk dagje vandaag! In de ochtend vroeg naar de oude stad voor pagodes, oude religieuze gebouwen waarvoor de schoentjes uitmoesten en buddha beelden.

Zo gezegd, om acht uur al in het archeologisch museum voor kaartjes voor the archeological site. Na het museum gingen we stilstaan want toen werd het volkslied afgespeeld(elke dag om 8.30). Honden jankten mee en daarna gaat het leven weer door.

We huurden een fiets om dit allemaal te zien(the site was meer dan 6km). Na het zien van deze mooie gebouwen, een kokosnoot en jus d'orange en een lekke band van Geraldine werd het tijd voor de lunch, bij de Banana Leaf voor wat rijst en curry!

In de middag was het tijd voor een safari. In veel Aziatische landen kun je op olifanten rijden of olifanten wassen, maar in Sri Lanka kan je olifanten in het wild zien. In een 6 persoonsjeep vertrokken we dan ook richting Kaudulla national park.

Voor we het echt het park in waren hebben we apen, een uil en een bijennest gespot. Vervolgens begon het avontuur met 5 olifanten, 30 olifanten, vele waterbuffels, nog meer olifanten maar ook heel veel andere jeeps. Gelukkig hadden we tijd zat om aardig wat foto's te schieten. Maar de vraag die oppopt: hoe zal een echte safari in Afrika zijn? That's the question!

Na afloop gingen we voor de 6e keer een pinautomaat zoeken die het deed en lekker avondeten bij Jaga food. Dit was net als gisteren live bereid en we kregen zelfs een tuk tuk gratis van de restaurant eigenaar. Uiteraard zette Jasper weer orde op zaken met spelletjes;)

Op naar morgen met oa een Lonely Planet die waterschade heeft(m en m, dit ligt blijkbaar gewoon aan sri lanka..). Plan is naar Kandy!

1. Ruud en MC:
    4 september 2017
    Prachtige foto's tot de volgende keer
  2. Marieke:
    4 september 2017
    Super gaaf! Ook af en toe relaxen hè. Ik denk dat er idd een vloek op sri lanka rust met water en reisboeken:)
  3. Alie:
    4 september 2017
    Schitterende omgeving!!! Lekker genieten van al het moois en de heerlijke kookkunstAZ
  4. Mirjam:
    5 september 2017
    Bizar zoveel jeeps!
    Waanzinnig al die olifanten!!!!!
    Liefs