Dag 6: Polonnaruwa-Kandy

5 september 2017 - Kandy, Sri Lanka

Heerlijk lekker uitgeslapen vandaag! Géraldine heeft onder uitslapen een andere definitie. De wekker stond gewoon om 08.15. Het enige plan was dat we in Kandy wilden aankomen vandaag. Na een prima ontbijtje en een duik in het zwembad kregen we weer een privé begeleiding van de hoteleigenaar naar de bushalte. We konden dit prima ook zelf, gezien we wisten waar het was en mac 5 min. Lopen was. Bij de bushalte kwamen we ook nog een leguaan tegen, altijd leuk.

Na een uur en kwartier in de bus maakten we een tussenstop bij Dambulla tempel en grottencomplex. Dit is een soort bedevaartsoord en er waren vijf grotten waar allerlei Buddhas opgesteld waren. Als buitenlander moet je natuurlijk wel betalen dus we moesten eerst het ticket office zoeken. Na deze zoektocht begon het beklimmen van 160m en 512 treden om de grotten te zien.

Bij het bekijken was vooral grot 2 erg mooi, een grot van 32 bij 17m met allemaal Shiva, buddha, muurschilderingen en iedereen legde ook bloemen neer of deed een wens.

Na het zien van de grotten was het tijd voor de afdaling en het gedag zeggen van de apen, we kregen namelijk gratis een dagje Apenheul erbij.

Uiteindelijk kwamen we om 5 uur aan bij het hostel Sleep Cheep.. Hier is een mooi uitzicht op de prachtige natuur en na een hamburgertje en een dakterras drankje zijn we lekker naar bed gegaan. Opvallend is dat je maar op weinig plekken een biertje kunt bestellen. Misschien komt het doordat een gedeelte van de bevolking Moslim is.

Planning van morgen: tand tempel, schijnt het heiligste boeddhistische in de hele wereld te zijn, marktjes en het theemuseum!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marieke:
    5 september 2017
    Dambulla grot is mooi hè! En al die apen idd ( en erg brutaal). Wij hadden btw geen moeite met biertjes bestellen!
  2. NZ:
    5 september 2017
    Ziet er weer mooi uit! Genieten hoor:-)
  3. Ruud en MC:
    5 september 2017
    Theemuseum morgen, ik ben heel benieuw.
    Geniet en tot de volgende keer
  4. J en R:
    6 september 2017
    Mooie foto's en .. jullie zien er best uitgeslapen uit, hoor.;)