Dag 3: Negombo-Sigiriya

2 september 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Dag 3 van de reis en de 1e volle dag! Allereerst werd er een duik in het zwembad genomen, omdat de zon al lekker doorkwam. Daarna was het tijd voor de trekpleister van Negombo, de plaatselijke vismarkt.

Al gauw bleek dat Jasper vaker met zijn vader moet praten over vis, want alleen tonijn en garnalen werden onderscheiden van de rest. Na een leuke wandeling en de heerlijke geuren was het tijd voor vervoer.

In totaal hebben we vandaag 3 tuk tuks en 2 busreizen gedaan voor 1780 roepies. Hiermee hebben we zon 160km afgelegd voor 9,50 euro. Je hebt ook goed waar voor je geld want je mag 6 uur genieten! Onderweg veel contact gehad met locals, zo heeft een Sri Lankaanse man ons het eea over Nederland geleerd. We hebben nog een Belgisch koppel ontmoet die ongeveer dezelfde reis gaan maken En hebben we een lokaal koekje gehad van een jongetje. Jasper is ook weer gezien voor Tom cruise.

Na aankomst bij hostel sigiriya nature villa lodge hadden we wel een beetje honger. Eerst ging Geraldine nog even cricket spelen met een van de kinderen van het hostel. Na wat thee, kersen en aardbeitjes van de Haribo gingen we lekker een home cooked meal bij de lodge eten. Jasper won dit keer weer met monopoly..!

Tot morgen, wanneer we lekker Simba gaan spelen op de leeuwenrots

1. Ruud en MC:
    2 september 2017
    Wat gaan jullie eten vanavond? vissoep?
  2. Arjen:
    3 september 2017
    Mooie verhalen weer! Heel veel plezier daar!