Dag 46-13 augustus: Las Vegas-Valley of Fire

13 augustus 2015 - Valley Of Fire Campground, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag was de Grand Canyon het oorspronkelijke plan, maar omdat het minimaal vijf uur heen en vijf uur terug was voor een mooi uitzicht en tocht gingen we op zoek naar een alternatief. Dat werd de Valley of Fire State Park. Dat was een uurtje rijden van Las Vegas en heeft mooie rotspartijen. We kwamen daar om elf uur aan en na vele foto's, wandelingen en bezichtigingen gingen we daar om half twee weg om lekker te chillen. Na een duik in het zwembad ging het regenen in Las Vegas! Dat was wel even wennen na 2 weken lang 40 graden. We gingen nog op zoek naar een lekker eettentje maar dat liep anders dan gedacht. Na bij Whole Foods te hebben gegeten besloten we om thuis nog maar eens goed ons buikje te vullen. We sloten de dag af met spelletjes en een film (McFarland goes USA). David en Ilana waren een avondje opstap, mooi tijd om met alle kids te chillen. Morgen alweer het laatste dagje voordat de reis naar huis begint. Enjoy every second.

Wist je dat:
- Jasper een nieuw doel heeft voor de laatste dagen: nummerplaten van staten fotograferen
- De teller nu op 23 staat (van de 50)
- De naam Valley of Fire komt van dat de rode, gele en oranje rotsen vooral in de avond bijna vuur uitstralen
- Het spel Uno alleen maar gewonnen is door de mannen, beginnersluck heet het ook wel
- Hier "Videoland" nog steeds goed draait (het heet hier Red Box)
- Geraldine en Jasper heel goed voorbereid waren op wandelingen tussen rotspartijen, losliggende stenen en heel warm zand: teenslippers
- Het avondeten in twee gangen werd geserveerd: 1 in het restaurant en het tweede thuis (vanwege het slechte eten en/of honger na de 1e)

Quote van de dag: Blueberry pie, hummus, pita, bread with nutella, pizza, mexican taco, eggs, sandwiches and pancakes: all in one dinner

1. Ruud en MC:
    14 augustus 2015
    De bergschoenen zijn hier in de aanbieding'!!!!!'
  2. Mirjam:
    15 augustus 2015