Dag 7: Kandy

6 september 2017 - Kandy, Sri Lanka

Vandaag een latere start want we gingen uitslapen onder Geraldine haar uitslaapregels (uurtje of 9).

We gingen naar de Tempel met de heilige tand, waar Geraldine nog een bijdrage heeft gedaan aan een schoenenopletter (je mag daar namelijk geen tempel in met schoenen) en Jasper een rapper nadeed omdat zijn broek over de knieën moest vallen.

Het was bijzonder om te zien hoe veel respect en eer het Sri Lankaanse volk voor een mogelijke tand van Buddha heeft. Bloemen brengen, knielen, bidden en zelfs eten brengen ze.

Hierna gingen we op weg naar het Ceylon theemuseum. Er blijkt dus zelfs verschil te zitten in smaak omdat de thee op verschillende hoogtes groeien voor verwerking.

Overigens heeft Geraldine op 1 dag 62x iestoeti(fonetisch, anders maakt google het te makkelijk)  gezegd, wat zou ze gezegd hebben?

Na het drinken van thee was het tijd voor de Kandy markt, van vis en vlees tot allerlei kruiden en het zelf eten. De keuze viel op Licensed to Grill, de barbecue chicken wraps namen gretig aftrek.

Jasper had ondertussen Géraldine nog ingemaakt met Monopoly waarna er een dutje gedaan werd (Hiervoor verloor Jasper gewoon).

Tot morgen wanneer we gaan treinen naar Nuwara Eliya!

1. Ruud en MC:
    6 september 2017
    prachtige foto'
  2. M&M:
    6 september 2017
    Staat Jasper niet graag op de foto? Zie alleen maar Dientje!
    Maar zo te lezen genieten jullie van een bijzonder land! Liefs M&M
  3. Alie:
    7 september 2017
    Mooie foto's, al lekkere theetjes gekocht? Jasper als rapper had ik wel eens willen zien!