Dag 11-9 juli: Puerto Escondido

9 juli 2015 - Puerto Escondido, Mexico

De avond begon met de busrit naar Puerto Escondido. We waren van tevoren al gewaarschuwd voor een bijzondere tocht omdat de 240 km in meer dan 6 uur zou worden volbracht. We kregen plekken helemaal voorin zonder beenruimte en met het raam de hele rit open dus dat was genieten. Om kwart voor 7 in de ochtend kwamen we aan waarna we in het hostel Osa Mariposa een mazzeltje hadden, we konden gelijk in de kamer. Puerto Escondido staat vooral bekend om de stranden, het surfen en andere sport activiteiten zoals raften en kanoen. Om half elf gingen we ontbijten waarna we een dagje strand hebben gedaan. Een dagje niets doen was heerlijk. Een kokosnoot drinken onder de palmbomen en helder water, wie wil dat nu niet. Het avondeten was op een marktje in het dorp en na het liggen in de hangmat was het tijd voor de welverdiende nachtrust!

Tot morgen!

Wist je dat:
- de busrit nooit meer dan 200 meter rechtdoor ging
- hierbij de ritjes in de Alpen in het niet vallen
- we 157 trappen af moesten om bij het strand te komen
- de terugweg daarom minder leuk was
- het hostel vertaald "beer vlinder" is
- Geraldine ook met Qwiks niet meer kan winnen

Quote van de dag: er leiden meer wegen naar Puerto Escondido