Dag 30-28 juli: Playa del Carmen-Isla Mujeres

28 juli 2015 - Isla Mujeres, Mexico

Vandaag een aflevering ter land, ter zee maar nog niet in de lucht. Na het opstaan was het tijd voor ontbijt om daarna op weg te gaan. We begonnen met een collectivo naar Cancun, waar we overstapten naar een greyhound busje om naar de ferry te gaan. Deze ferry bracht ons naar Isla Mujeres, een eiland waar volgens Mexicanen het mooiste strand van Mexico is. De ferry duurde een half uur. Ook namen we het ervan door in te checken bij hotel Chac Chi, een viersterren met uitzicht op de baai! Na vele leuke maar ook vieze hostels was het wel eens tijd om een keer in een normaal hotel te overnachten. Na onze dropping van spullen tijd om het strand te bekijken (deel 4). Eindelijk een strand (Playa North) zonder zeewier en we hadden een lekkere ceasar salad en sol op. Bedankt samuel, onze grote vriend, nog daarvoor. Na het struinen door de straatjes hadden we ons even opgefrist in het hotel en de zon onder zien gaan op het mooie balkon met uitzicht op zee voordat we hapje gingen eten bij Pita Amore. We hebben nog Canadese vrienden gemaakt en daarna heerlijk geslapen.

Wist je dat:
- Isla Mujeres ook wel "het eiland van vrouwen" betekent
- Dit eiland het meest oostelijke puntje van Mexico heeft
- Het eiland ongeveer 7km lang is en 800 meter breed
- En maar 5km van Cancun ligt
- Isla Mujeres trots bezitter is van een onderwater museum
- Geraldine goed kan afdingen op water, wat kost het? 15 pesos en dan 10 neerleggen en weglopen...
- Het water eindelijk kristalblauw is
- Er heel veel golfkarretjes in Isla Mujeres zijn

Quote van de dag: schelpen zijn er niet in de zee van Mexico