Dag 31-29 juli: Isla Mujeres - Cancun

29 juli 2015 - Cancún, Mexico

Na een latertje gister (op het strand nog mezcal en biertjes gedronken en om niet te vergeten een schorpioen gegeten) hadden we lekker uitgeslapen op de heerlijke bedden van het hotel Bahia Chac Chi. Na een continentaal ontbijtje gingen we eerst nog het eiland bekijken (lees: plaza mayor en ander strandje gezien) alvorens de hoofdact van vandaag te beoefenen: Vamos a la Playa Norte. Hier hebben we weer boekjes verslonden onder de palmbomen tot we om vijf uur terug naar het hotel gingen om de spulletjes te pakken voor Cancun. De ferry stuurde ons weer naar Puerto Juarez waar een collectivo ons afzette bij de Zona Hotalero, een boulevard met eigenlijk alleen maar hotels, restaurants en meer. We checkten in bij hostel Mayapan, gelegen in een oud winkelcentrum. Erg leuk om te zien met alle roltrappen etc. We hadden vernomen dat er een hard rock café in Cancun was, daar hadden we wel zin in. Lekker een Amerikaanse hamburger en refills. Helaas, eenmaal aangekomen was het restaurant dicht. Reden: don't know. Toen maar naar de Mac Donalds gegaan. Dit was ons eerste bezoekje aan de Mac sinds we in Mexico zijn. Daarna pakten we nog een filmpje, Paper Towns!

Hasta manana amigos

Wist je dat:
- Hier allemaal oude Amerikanen genieten van hun centjes en pensioen
- Deze Amerikanen luchtbedjes hebben met koelboxen erop zodat ze niet het water uit hoeven voor hun verkoeling
- Men in een fles Mezcal een schorpioen doen
- Deze schorpioen ook maar genuttigd is
- De boulevard in Cancun bijna 20km lang is
- Cancun meer dan vier miljoen toeristen herbergt elk jaar

Quote van de dag: I'm in Cancun bitch!

1. Ruud en mc:
    30 juli 2015
    Bedankt weer voor dit verdlag, wat wordt de volgende stop?
    Weten jullie dat: ons internet tegoed op is met alle verslagen en het nu dus erg traag is
  2. Leanne:
    30 juli 2015
    Ik Maleisië hebben ze heel veel Mac Donalds ;)