Dag 13-11 juli: San Cristobal

11 juli 2015 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

De dag begon met 10 uur in de bus zitten. Het was een goede bus dus er was wat slaap gepakt. Toch gingen we na het inchecken bij hostel la Casa de Paco nog even twee uurtjes pakken. Na het opstaan klaarmaken om de stad te verkennen. Het is een leuk stadje met veel leuke straatjes en pleinen. Er worden veel spulletjes met de hand gemaakt en er zijn dan ook vele marktjes. De Indianen uit de omgeving komen elke dag naar de stad om hun spulletjes te verkopen. Vaak zitten er ook jonge kinderen tussen.  Na het kopen van wat souvenirs en het beklimmen van weer 100 treden kwamen we nog bij een uitkijkpunt waar we over een gedeelte van de stad konden kijken. We hebben nog een mexicaanse specialiteit van ons lijstje kunnen vinken: mais, mayonaise, pepers en zout, bijzondere combi. Omdat we een beetje moe waren hebben we onszelf verwend bij de Argentijn, een stuk mals vlees ging er goed in. Het lampje was daarna wel uit dus we gingen terug naar het hostel. Morgen een bezoekje aan oude indianendorpjes, met speciale gewaden.

Adios y hasta la proxima dia!

Wist je dat:
- San Cristobal op meer dan 2100 meter ligt
- dit plaatsje dichtbij de grens van Guatemala ligt
- Mexico pas sinds 150 jaar onafhankelijk is en daarvoor bij de VS hoorde
- Geraldine met ooglapje en oordoppen in onbereikbaar is voor de rest van de wereld
- Mais in Mexico heel anders smaakt dan in NL
- Veel Mexicanen in een volkswagenbusje of eend rijden

Quote van de dag: zonder souvenirs mag je niet thuiskomen

1. Ruud en MC:
    12 juli 2015
    Met jullie prachtige foto's reizen wij een beetje met jullie mee. Bedankt jasper en géraldine.
  2. Berko:
    17 juli 2015
    Quote vanuit sri lanka: schurft is geen souvenir (wel gratis te verkrijgen bij elke straathond)