Dag 14-12 juli: San Juan Chamula & San Cristobal

12 juli 2015 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Vandaag een dagdeel naar de oude en inheemse stammen van het Indiaanse volk geweest. We hoorden van vele mensen dat dit de moeite waard is dus we hadden er veel zin in. Na het vinden van de juiste lokale bussen gingen we op weg. We waren net 2 attractie's die in het busje zaten aangezien het net leek alsof de locals nog nooit "white, normally dressed tourists" hadden gezien. Het duurde maar een kwartiertje en omdat het zondagmorgen was was er een lokale markt met hele leuke spulletjes, zoals hangmatten, tassen, matjes, onderzetters, glazen, armbandjes en ga zo maar door. Rond lunchtijd gingen we terug naar San Cristobal om nog een snoepmarkt te vinden. Helaas geen zure matten of andere lekkernijen gevonden....  Na een terrasje met een copa de clericot (is een soort Sangria) was het tijd voor avondeten en het plannen voor morgen. De bus vertrekt om 7.00am: DESTINATION UNKNOWN!

Hasta manana!

Wist je dat:
- Mannen uit Chamula witte wollen pakken dragen en wanneer het koud is zwarte wollen pakken
- Vrouwen uit Chamula blauwe blousjes dragen met een wollen rok (vaak zwart)
- Indiaanse stammen niet graag op de foto gaan omdat ze niet als attractie gezien willen worden
- Dat mensen in lokale bussen gewoon kippen meenemen van de markt om mee te nemen naar huis
- Deze lokale bussen ook wel "collectivo's" genoemd worden
- Caramel hier niet lekker is
- We vandaag mini-banaantje op hebben, smaakt een stuk zoeter dan normale bananen
- Jasper erg toe is aan allstars, elke dag maakt hij wel een aantal smakkers omdat hij z'n voeten niet optilt
- Geraldine probeerde te maskeren dat zij ook bijna viel op de gladde stenen

Quote van de dag: the world is our playground, why not use it?

1. Ruud en MC:
    13 juli 2015
    = foto' maken van je nieuwe schoenen Jasper...
    Pluk weer een mooie dag
  2. Mirjam:
    13 juli 2015
    Klinkt weer super!
    Xxxxxx
  3. Berko:
    17 juli 2015
    Quote vanuit sri lanka: de wereld is monopoly, geld als water (150 roepie = 1 euro)