Dag 16-14 juli: Antigua-Volcano Acatenango

14 juli 2015 - Antigua, Guatemala

Vandaag ging het wekkertje om 8.15, ware het niet dat Geraldine vergeten was de tijd te verzetten naar een uur later waardoor we om 7.15 klaar wakker waren. Na een heerlijke pancake met fruit waren we klaar om de vulkaan Acatenango(niet actief) te beklimmen en vanuit daar de vulkaan Fuego te zien spuwen. We werden om 10 uur opgehaald en na een uurtje rijden gingen we naar boven. We zaten in een groepje met 2 Denen en een Londenaar. Een bijzonder gezelschap maar dat doen we later uit de doeken. Na ongeveer vijf lange uren klimmen kwamen we bij het overnachtingspunt waar we de tent opzetten en vanuit daar hadden we al een mooi uitzicht op vulkaan Fuego. Na wat fruit en noodles gingen we om half negen al een poging wagen te slapen. Het wekkertje gaat namelijk om 4 uur om de vulkaan bij zonsopgang te zien schitteren.

De rest hoor je in het volgende verslag!

Wist je dat:
- de Engelsman drie biertjes, een wodka fles en laptop bij zich had voor een vulkaanbeklimming.
- de zogenaamde Engelse gids niet verder kwam dan hello there
- hoogtevrees geen belemmering is voor deze vulkaan(tot nu toe)
- met zes man in een tentje met een matje van 1 cm met stenen eronder niet lekker slaapt
- we om zeven uur al wilden gaan slapen

Quote van de dag: meer dan 1000 meter hoogteverschil op een dag gaan niet in je koude kleren zitten

1. Ruud en MC:
    14 juli 2015
    Bonne ascension et bonne nuit sous les étoiles.
  2. J en R:
    14 juli 2015
    Hopelijk wordt het niet te warm daar! Maar erg leuk om elke dag over jullie avonturen te lezen. Slaap lekker.
  3. Mirjam:
    14 juli 2015
    Hopelijk snel weer verhaaltje bij het wakkee worden. Have fun.
    Xxxx.
  4. Karin Hofman:
    14 juli 2015
    Veel plezier! Hopelijk snel weer een wake up verhaal! Leuker dan de krant !
    Geniet ❤️Karin en Fam
  5. Berko:
    17 juli 2015
    Quote vanuit sri lanka: heeft er iemand nog koude kleren voor ons??? (Het is hier warm en vochtig)