Dag 19-17 juli: Antigua-San Pedro la Laguna

17 juli 2015 - San Pedro la Laguna, Guatemala

Vandaag weer een rustige ochtend gehad, bakkertje, geld pinnen en drinken en eten inkopen voor de reis naar Lake Atitlan. Dit is een van de trekpleisters van Guatemala, zo'n 150 kilometer van Antigua, en dit meer is omringd door vulkanen. Het enige dorp aan het meer dat volop in ontwikkeling is Panajachel, dat is ook het hoofdstadje en alle bus en bootlijnen van en naar het meer gaan via Panajachel. In de bus zaten we nog naast een Japanner die in NY werkt en zich pas thuis voelt al is hij terug in zijn vakantiehuis hier in Guatemala. Na een vier uur durende rit kwamen we eindelijk op bestemming aan, San Pedro la Laguna. Dit is een dorpje met rond de 12.000 inwoners en hebben ingecheckt bij hostal Fe. Het heeft een prachtige ligging direct aan het meer. Na avondeten (falafel) zijn we vroeg gaan slapen om morgen met bootjes alle dorpjes langs te gaan.

Wist je dat:
- Guatemala haar steden afkort
- Zo is Panajachel "Pana"
- en is Quetzaltenango ook wel "Xela"
- de schoolbussen hier optimaal gebruikt worden als lokaal transport
- de tuk tuk in Guatemala ook veel gebruikt wordt
- veel rijke mensen uit Guatemala hier hun weekenden doorbrengen of te feesten
- het restaurant Shanti Shanti in het hebreeuws "relax" betekent

Quote van de dag: Rara, hoe heten inwoners van Guatemala?

1. Alie:
    18 juli 2015
    Hoe de inwoners heten weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat jullie weer heel mooie dingen gaan zien. Geniet ervan!
    Liefs, moeders
  2. Ruud en mc:
    18 juli 2015
    Krijgen jullie ook airmailes in die busjes
  3. Berko:
    19 juli 2015
    Quote uit sri lanka: hoe ze heten weten wij niet, maar ze staren continu naar jullie