Dag 22-20 juli: Palenque

20 juli 2015 - Palenque, Mexico

Heerlijk wakker worden zonder wekker. Na een ontbijtje gingen we rond 12 uur naar "la parada del autobuses" voor een lift naar de Maya ruines van Palenque. Helaas werd er toch weer een bijdrage verlangd van ons maar om half een waren we bij het park. Er zijn meer dan 100 gebouwen over 15km2 verspreid en het is volgens de Mexicanen het beste onderhouden Maya bouwkunst. Verschillende paleizen, graftombes, piramides, torens en tempels hebben we gezien en in het park waren zelfs watervallen en uiteraard honderdduizend souvenirs. Heeft iemand nog wensen? Poppetjes, maya beeldjes, maya kalenders, schaakspellen, mini tempels, Maya pijpen en de vele kleden? Om half vier waren we het wel zat en gingen we Palenque centrum in om een drankje te doen. Vijf minuten nadat we binnen zaten ging het los buiten dus we zijn maar binnen gebleven. Voor het avondeten zijn we uitgeweken naar Don Mucho, een Mexicaans restaurant met live muziek en soms zelfs een vuur dansshow in de avond(maar nu niet..). Morgen watervallen!

Adios y hasta manana!

Wist je dat:
- sommige bezoekers nu al meer quotes hebben bijgedragen dan wij in de hele vakantie gaan doen
- wij dit heel fijn vinden M&M
- locals paddestoelen verkopen langs de weg waar je van gaat hallucineren
- het in de jungle stinkt
- we twee apen hebben gezien
- de kruistempel 73 steile treden had
- het dus niemand verbaasde dat Geraldine eerder boven was
- de ruines 7 km van het stadje liggen
- het heel fijn vinden dat zoveel mensen onze blog lezen
- spelletjes 2-1 in het voordeel van Jasper was vandaag

Quote van de dag: de vrouwen dragen hier geen beha's

1. Mirjam:
    21 juli 2015
    Geen bh dragen is de mode trend van 2015 toch?
    ;)
  2. Ruud en mc:
    21 juli 2015
    Wij hebben de grootste waterval van duitsland al gezien
  3. Berko:
    22 juli 2015
    Quote vanuit sri lanka: Srilankanen dragen geen schoenen