Dag 23-21 juli: Misol-Ha & Agua Azul

21 juli 2015 - Palenque, Mexico

Watervallen-dag vandaag. Gisteren hadden we een bus gereserveerd om langs Misol Ha en Agua Azul te gaan. Om kwart voor negen werd deze bij het hotel voorgereden om eerst naar Misol Ha te gaan. Dit is 20 km van Palenque en staat vooral bekend om de 35 meter hoge waterval. Ook was er een mooie jungle omgeving. Het water doken we nog niet in en na drie kwartier gingen we de bus in op weg naar Agua Azul. Hier zijn tientallen adembenemende watervallen in het oerwoud. We kwamen daar rond 11 uur aan en we hebben er heerlijk vertoefd tot kwart over 2. In een aantal gedeeltes kon je zwemmen en het barstte er weer van de kraampjes (nog steeds niemand iets nodig?) Toen was het tijd om terug te gaan naar Palenque, want om elf uur gaat de nachtbus richting Merida! Yucatan, here we come!

Wist je dat:
- Patatjes in Mexico ook prima smaken
- Wij op de terugweg de enige waren in de bus
- Dit omdat de rest op doorreis was naar San Cristobal
- Het water van Agua Azul door het regenseizoen niet zo mooi was als op de ansichtkaarten
- Er weinig toeristen waren
- vandaag qwiks, kolonisten en kwatro gespeeld is, stand wederom 3-1 voor jasper

Quote van de dag: time flies when there is sun and water