Dag 27-25 juli: Tulum

25 juli 2015 - Tulum, Mexico

Vandaag hebben we de Grand Cenote bezocht. Een cenote is een watergrot die gekomen is doordat het dak van kalksteen in elkaar gestort is waardoor het water erin kon komen. Vandaag hebben we de Grand Cenote bezocht. Dit is een plekje drie kilometer van het hostel dus we dachten, laten we een fiets huren. Na vier fietsenwinkels en drie snorkelbrillenwinkels zijn we toch maar bij Kelly bikes fietsen gaan huren. Het was een bloed hete dag, dus lekker zweten. Om half een kwamen we aan en toen begon het chillen. Zwemmen in de grotten tussen schildpadden, visjes, vogels en vleermuizen en ondertussen bijkleuren in het zonnetje. Nadat de chips wel op was en de boeken bijna uit waren was het tijd voor het strand. We waren lekker gemaakt met hagelwitte stranden en kristalheldere wateren. Deel 1 was waar, deel 2 totaal niet. Om de zee in stappen moest je eerst een aantal meter door zeewier lopen, vervolgens was het onmogelijk om zeewier te ontwijken in het water. Het zwemmen duurde daarom ook maar 5 minuten. Daarna maar genoten van onze voetjes in het witte zand. Om half 8 gingen we op onze fietsjes terug naar het hostel om ons op te frissen voor het diner. Dit waren taco's en tortas, plus drie drankjes, rekening 3.40 euro. Om de dag af te sluiten namen we een ijsje dat wel 4.50 euro was! El dia es estupendo!

Hasta manana amigos

Wist je dat:
- Er meer dan 6000 cenotes zijn in heel Yucatan
- Soep in de Maya taal ya'ach'bil janalo'ob betekent
- Drinken in de Maya taal ba'ax taak a wuk'ik is
- Wij vier schildpadden gezien hebben
- De fietsen hier geen versnellingen hebben en een achteruittraprem die doen het niet
- Jasper vandaag een cocktail gewonnen heeft door het juist gokken van de locatie van een fietshuur

Quote van de dag: Veel zweten betekent dat je gezond bent?!

1. NZ:
    26 juli 2015
    Wat gaaf met die schildpadden! Geniet ervan, toppers!