Dag 32-30 juli: Cancun

30 juli 2015 - Cancún, Mexico

Het laatste dagje aan de Riviera Maya. Na een ontbijtje gingen we na wat rondstruinen naar de grootste supermarkt van Quintana Roo. Hier hebben we geluncht en lekker in de airco gezeten. Daarna is het tijd om het strand weer te testen op de zandkwaliteit, voorzieningen, zeewier en helderheid van het water. Dit keer werd het Playa Caracol getest in Cancun. Het klassement is als volgt geworden:

1. Isla Mujeres
2. Puerto Escondido
3. Cancun
4. Playa del Carmen
5. Tulum

Na een aantal uurtjes op het strand gingen we naar een ander plekje op Zona Hotelara waar bijvoorbeeld de film "22 Jump Street" is opgenomen.  Na een strandwandeling gingen we naar het winkelcentrum waar we gisteren naar de film waren geweest. "The Minions" was in het Spaans maar Tom Cruise schijnt een nieuwe film te hebben.  Na een hapje eten bij Hooters (we zijn absoluut geen toeristen..) was het tijd voor de film Mission Impossible deel 5. Daarna was het haasten om de spullen te verzamelen, want de vlucht naar Mexico City gaat al om 6.15. Oftewel, met de laatste bus naar het vliegveld en daar een aantal uurtjes proberen te tukken: Mission Impossible deel 6.

Wist je dat:
- Hier bijna geen Spaans meer wordt gesproken
- Ze ook liever dollars dan pesos willen
- Er een trouwerij plaatsvond op de plek waar we lagen op het strand
- Het hostel Mayapan een oud winkelcentrum is geweest
- Er op de boulevard geen adressen zijn maar alleen kilometer bordjes. Zo ligt ons hostel op boulevard Kukulcan 8.5 km
- Hooters medewerkers er niet uitzien en niet aardig zijn
- In de bioscoop leren stoelen hebben en Mexicanen Tabasco en Salsa over hun popcorn doen

Quote van de dag: Duikbrillen moeten verboden worden