Dag 34-1 augustus: Mexico City

1 augustus 2015 - Mexico City, Mexico

Na gisteren niet geslapen te hebben en toch zijn wezen stappen was het hoogste tijd om uit te slapen. Klokje toch wel 11 uur kunnen aantikken. Vervolgens rustig aan gedaan, lekker ontbeten, wasje gedaan en met Paolo en z'n familie gekletst. Hoogtepunt was toch wel dat de turtle van Paolo uitgelaten moest worden op de binnenplaats. Zeer vermakelijk om met de turtle te spelen. Nadat Jasper Paolo het spel kolonisten van Catan had uitgelegd was het tijd om naar het centro historico te gaan. Omdat Paolo allemaal familie over heeft voor een familie feest slapen we vanavond in een hostel vlakbij de Zócalo. Na het fotografie museum te hebben bezocht (1e museum van de vakantie) zijn we onder andere naar Plaza Santo Domingo, Plaza Garibaldi en Museo del Tequila y el Mezcal geweest. We hebben nog een tussenstop moeten maken vanwege een regenbui, waarbij op 10 meter van ons een boom op een auto was gevallen. Het Tequila en Mezcal museum was ook erg leuk, de Agave plant waaruit al de drankjes worden gemaakt, werd uitvoerig beschreven. Wat we geleerd hebben is dat tequila uit blauwe Agave plant wordt gemaakt en Mezcal kan uit allerlei verschillende soorten Agave planten gemaakt worden. We eindigden de dag bij restaurant "las Tapas de San Juan".

Wist je dat:
- Op Plaza Garibaldi allemaal Mariachi bandjes zijn
- Jasper van Paolo heeft gewonnen met Kolonisten
- het centro historico bestaat uit 668 blokken
- in 2007 er op de Zocalo een foto gemaakt is met 18.000 naakte Mexicanen
- we bij veel plekken geweest zijn waar de film "Man on fire" opgenomen is
- Er 3 soorten Mezcal zijn: met een worm, schorpioen en een slang. De slang wordt gebruikt om ziektes tegen te gaan
- we vandaag wijn, Corona, tequila en mezcal op hebben.

Quote van de dag: Mexico City is zo slecht nog niet

1. Joke Struijk:
    2 augustus 2015
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen! Nog veel plezier!