Dag 36-3 augustus: Mexico City-Las Vegas

3 augustus 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Adios Mexico and hello Las Vegas. Wekkertje ging vroeg vandaag, er moest een vliegtuig gehaald worden. Via een tussenstop op Dallas vlogen we uiteindelijk naar Las Vegas. We wilden geen stress hebben dus na een wandeling en twee metro's kwamen we drie uur voor vertrek aan. Na nog afgelegd te zijn voor een Mexico vlaggetje voor op de backpack vlogen we om 12.55 uur. Na een drie uur durende tussenstop compleet gemaakt met een chinees en het kopen van boeken eindelijk op weg naar Las Vegas. Zonder vertraging kwamen we aan en gingen we naar de car rental, wat nog even zoeken was omdat de naam van de verhuurder de auto verhuurt bij een ander bedrijf(snapt u het nog?). Uiteindelijk bij de familie Shapiro aangekomen om half twaalf en lekker gaan slapen. Adios amigos

Wist je dat:
- Palacio des Bellas Artes in Mexico-city volledig van marmer is
- Dit paleis ook elk jaar 6 cm zakt omdat het zo'n druk geeft op de grond
- Het centrum van Mexico constant aardbevingen heeft en hierdoor al gebouwen van elkaar af zijn getrild
- Er verschillende manieren van tequila drinken zijn: puur, met zout en limoen, jus d'orange en rode chili saus en uiteraard als toevoeging aan een cocktail tequila sunrise (smaakt hier beter T&L)
- Een mariachi band officieel bestaat uit 4 violisten, gitarist, harpist, trompettisten, een mini-gitaar en deze moeten allemaal in charro outfit verkleed zijn
- Van de 50000 Mariachi leden slechts 80 vrouwen zijn
- Het Mexico vlaggetje 6x zo duur was als het Guatemala vlaggetje

Quote van de dag: Vegas baby, lets get pineapple fried rice!