Dag 25-23 juli: Merida

23 juli 2015 - Mérida, Mexico

Een heeeeeeerlijk lui lekker dagje. De dag begon met een ontbijtje om half tien, daarna begaven we ons naar de marktjes en bazars. We kregen eerst nog een uitgebreide uitleg van een Fernando over zijn familiebedrijf die in de hangmatten zit en hoe dit gemaakt wordt, van familiefoto's tot een introductie tot zijn hele familie (zus dochter en vader) die in de winkel waren. Nadat we de Hollandse leus (kijken kijken niet kopen) duidelijk hadden gemaakt was hij zeer teleurgesteld. Na deze onderbreking toch naar de marktjes! Daar was wel een officiele hangmatten winkel, aangeraden door TripAdvisor en LonelyPlanet dus daar hebben we wel onze aankopen gedaan. Na een broodje kaas en gezonde dingen was het tijd om in het hostel ons te vermoeien met baantjes trekken, boekjes lezen en vooral in hangmatten liggen. In de avond gingen we bij een populair restaurant eten, la Chaya Maya. Er is bij dit restaurant op elk moment van de dag een wachtrij dus we wilden deze topper wel uitproberen. Na een soepje en tequila sunrise zijn we lekker het mandje ingegaan. Want morgen wacht 1 van de 7 wereldwonderen: Chichen Itza

Wist je dat:
- Merida de stad is waar hangmatten van oorsprong vandaan komen
- Merida de wegen hebben verbreed vanwege de paarden en koetsen
- wij op de markt heel veel vrienden hebben
- deze vrienden ook hele speciale prijzen maken voor ons
- wij wel impulsief toch hangmatten hebben gekocht omdat het in NL altijd goed weer is
- een zwembad heerlijk is om bij te komen van al dat gereis
- Geraldine geen spelletje meer kan winnen, GRAPJE
- Jasper al drie dagen niet gestruikeld is

Quote van de dag: van hangen in de hangmat word je lui

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Berko:
    24 juli 2015
    (Allerlaatste) quote vanuit sri lanka: ook een top vakantie komt ten einde, genieten jullie er nog maar even van