Dag 40-7 augustus: Port Hueneme-Santa Barbara

7 augustus 2015 - Port Hueneme, California, Verenigde Staten

Na een goede nacht gingen we eerst met de hele groep ontbijten nabij het strand, Mrs. Olsens. Daar hebben we weer een typisch Amerikaans ontbijt op, wat ook inhield dat we de komende 6 uur niets hoefden te eten. Daarna ging een ieder zijn weg en vertrokken we richting Santa Barbara. Dat is een plaatsje zo'n 60 km van het strandhuis. Dat kostte ons 1,5 uur vanwege de files. Het was wel een mooie weg omdat de hele weg langs de Pacific Ocean ligt. In Santa Barbara was een Spaanse fiesta met veel optredens en even waanden we ons weer in Mexico. We hebben bij Yoghurtland lekker yoghurt met frambozen en gummy beertjes op. Na het shoppen, het bekijken van het historisch museum en de Santa Barbara County Courthouse gingen we weer de auto (lees: file) in. We kwamen uiteindelijk net op tijd aan om te eten bij het restaurant Bandits met de ouders van de vriendin van Matthew. Na spareribs en burger was het buikje wel vol en gingen we naar het strandhuis. Tenminste, dat dachten we.... We namen een shortcut volgens de navigator en toen kwamen we bij het marinevliegveld uit.. Nadat de paspoorten gecheckt waren en niet uit de auto mochten en gecheckt was dat we geen terroristen zijn konden we via een andere route naar het huis. Gelukkig dat we onze hersenen gebruikten omdat de tomtom ons naar een andere ingang van dit vliegveld bracht....

Tot morgen!

Wist je dat:
- Alle prijzen in USA zonder tax worden geprijsd op het kaartje
- Je in Amerika studentenkorting hebt bij heel veel winkels
- Je bij andere winkels weer een internationale korting kan krijgen
- Geraldine iets gekocht heeft bij Victoria Secret
- Deze aankoop een slobbertrui was (hoe herkenbaar)
- Jasper een chino broek heeft gekocht
- Santa Barbara allemaal Spaanse invloeden heeft
- de Spaanse fiesta een jaarlijkse feestweek is in Santa Barbara
- Mexicaanse hoeden in speciale dozen bewaard worden