Dag 41-8 augustus: Hollywood

8 augustus 2015 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag een toeristendagje, we gingen namelijk naar Hollywood! Na een bageltje gehaald te hebben gingen we met de Veloster een uurtje rijden om eerst op de foto te gaan met de 9 grote letters. Nietsvermoedend parkeerden we de auto om na de selfie momentjes terug te komen met een boete. Niet omdat we verkeerd parkeerden of ergens stonden waar een parkeerverbod was, maar omdat we volgens de Californische regels met onze neus de verkeerde kant op stonden. Na een half uur chagrijnig zijn gingen we maar sterren kijken op de Hollywood boulevard en de locatie bekijken waar de Oscars uitgereikt worden. Na een honderd sterren waren we hier wel van genezen en gingen we op zoek naar de huizen van de rijke filmsterren. Als laatste op het lijstje stond het olympisch stadion van LA op het lijstje. Helaas was er een festival bezig waardoor we niet naar binnen konden. Toch was het een indrukwekkend stadion waar nog vaak evenementen plaatsvinden. Omdat we files zo leuk vinden hebben we daar nog een uur in gereden voordat we met Ilana en David gingen avondeten. Na een potje Kwatro met zijn vieren gingen we van een welverdiende nachtrust genieten.

Wist je dat:
- je in Californië alleen mag parkeren met je voertuig in de juiste wegrichting zoals het verkeer rijdt
- dit grapje ons 63 dollar kostte
- een polaroid camera heel cool is
- Hollywood eigenlijk heel saai is
- Jasper zwaar chagrijnig was het eerste half uur na de boete
- er veel armoede is en veel zwervers  zijn in Hollywood
- er in dit Olympisch stadion als enige stadion twee keer een Olympische Spelen gehouden is(1932 en 1984)
- we op de terugweg door Malibu gereden zijn
- Jasper nog steeds niet verloren heeft met Kwatro

Quote van de dag: all cops are bastards

1. Ruud (zier):
    9 augustus 2015
    Als je in Nederland in een straat met eenrichtings verkeer met je neus de verkeerde kant op parkeert kan je ook een bekeuring krijgen. Maar wel balen zeg ! Dan maar dag water en brood eten.
  2. Ruud en mc:
    9 augustus 2015
    Klasse hoor, een prent krijgen in Holywood. Dat kan niet iedereen zeggen.
    Moeten we gaan collecteren?
  3. J en R:
    9 augustus 2015
    Na een week op een onbewoond eiland in Zweden was 't weer leuk al jullie verhalen te lezen.